• وبلاگ : حقايق تاريخ باستان
  • يادداشت : حذف بخش عظيمي از گاتها در گذر تاريخ
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + نورهود 
    "درباره نبونيد نظري ندارم . اما کوروش يک بي دين ِ هزار دين بود ! از جمله بت پرست هم بود : از شما سپاسگزارم ."

    خب اين صحبتها نشان از فقر اطلاعات تاريخي شما دارد. در وهله اول يکتاپرستي، بت پرستي، خورشيد پرستي و ... صرفا داده هاي تاريخي هستند و هيچ جنبه منفي و مثبتي را به همراه ندارند. در نزد دانشمند علم تاريخ هم اين حرفها ارزشي ندارد و تنها به درد محيط هاي عمومي مانند همين وبلاگ ها مي خورد.
    از طرف ديگر صحبت شما هم جمع نقيضين است که مي گوئيد کورش بي دين هزار دين بوده است! چون نمي توانيد وقايع تاريخي را آنطور که هست درک و تحليل کنيد و متوجه بشويد که سياست کورش و هخامنشيان اين بود که کمتر در امورات داخلي کشورهاي متصرفه دخالت کنند. مطمئنا کورش بر آئين خاندان خود بود ولي اين باعث نميشد تا تنگ نظرانه با آئين هاي ديگر برخورد کند. رومن گيرشمن در کتاب خود ايران از آغاز تا اسلام صفحه 142 رفتار کورش و داريوش در قبال يهوديان را چنين توضيح مي دهد:
    "اگر کورش و پس از او داريوش رفتاري خيرخواهانه نسبت به يهود پيش گرفتند، بايد معتقد بود که اين امر تنها بدان جهت نبود که آنان(کورش و داريوش) نفع خود را در آن مي ديدند، بلکه همچنين بدين علت بود که هدف مذهبي يهوديان در نظر ايشان بسيار مانوستر از معتقدات کلداني و مصري مي آمد."

    به هر حال اگر خواستيد در انجمن پارس اسکاي پاسخگوي شما هستم.

    پاسخ

    فکر نمي کنم در حدي باشيد که وقتم رو براي شما بگذارم . کوروش براي حکومت کردن حاضر بود مردم رو در جهل و خرافات نگه داره . اين رو خودتون بهتر از هر کسي مي دونيد. دباره يهود هم اينقدر ساده لوح نباشيد . کورش بهتر از شما يهودي ها رو ميشناخت .