حقایق تاریخ باستان حقایقی کمتر شنیده شده درباره تاریخ ایران باستان
| ||
امروزه رهبران دین زرتشتی مدعی هستند که در آیین زرتشتی باید و نباید وجود ندارد . بلکه ملاک در عمل ، نظر دانشمندان است . گرچه این نظریه خلاف تاریخ و باورهای چندهزار ساله ی دین زرتشتی است. و یقیناً سخنی « خود در آورده » و جعلی است . اما فرض را بر همین سخن موبدان امروزی میگیریم . و در پایان به این نتیجه خواهیم رسید که بر اساس همین گفتار ، دین زرتشتی منعی بر ازدواج با محارم ندارد . برای نمونه گفتار موبد کورش نیکنام : ادامه مطلب... [ یکشنبه 92/4/23 ] [ 4:35 عصر ] [ سیاوش امیرشاهی ]
[ نظرات () ]
در این گفتار بر اساس متون تاریخی و پژوهشهای باستان شناسان و تاریخ پژوهان ، اثبات خواهیم کرد که ازدواج با محارم در ایران باستان بنا بر آموزه های دین زرتشتی جایز بود.
[ یکشنبه 92/4/23 ] [ 4:32 عصر ] [ سیاوش امیرشاهی ]
[ نظرات () ]
حکیم ابوالقاسم فردوسی ، گردآورنده و سراینده ی شاهنامه ، وجود ازدواج با محارم در ایران باستان بنا بر آموزه های دین زرتشتی را تأیید می کند . به صورتی کاملاً صریح : در شاهنامه آمده است : ادامه مطلب... [ یکشنبه 92/4/23 ] [ 4:28 عصر ] [ سیاوش امیرشاهی ]
[ نظرات () ]
رهبران زرتشتی ، برای جبران ضعف مبانی خداشناسی در دین خود هر روز به دنبال فلسفه بافی های جدید می گردند . در بحث اهورامزدا نیز مدعی هستند که وی خالق نیکی هاست و در خلقت شر و موجودات شرور دخالتی ندارد . اما وقتی به متن اوستا مراجعه میکنیم مشاهده میکنیم که اهورامزدا، خالق صفاتی چون هرزگی ، فقر ، درندگی و وحشی گری و ... هست . در فرگرد 13 ، بند 39 آمده است که اهورامزدا میگوید من سگ را آفریدم . اما در همین فرگرد ، بند 44 به بعد ، آمده است که سگ - در کنار صفات خوبش اما - در وجود خود صفاتی چون هرزگی ، فقر ، درندگی و وحشی گری و آوارگی ، گدایی و ... را دارد.
[ یکشنبه 92/4/23 ] [ 4:9 عصر ] [ سیاوش امیرشاهی ]
[ نظرات () ]
مقدمه : هدف ما توهین به زرتشت نیست . بلکه میخواهیم نشان دهیم که آموزه های اوستایی تا چه اندازه انسان ساز هستند !! در اوستا ، نسک وندیداد ، فرگرد 9 بند 6 – 36 ، می بینیم که زرتشت برای پاک کردن انسان هایی که به مردار دست زده اند ، ابتدا ده ها بار آنان را با خاک و گل و ادرار گاو و ... لجن مالی میکند و سپس بارها و بارها ( شش بار یا بیشتر ) آنان را با کیفیتی بسیار سخت و پیچیده ، دستور به شست و شو با آب می دهد . این دستورالعمل های عجیب و غریب هیچ توجیهی ندارد جز بیماری وسواس در وجود زرتشت. گرچه باور ما چنین نیست . اما آموزه های اوستا خلاف باور ما را می رساند .
همچنین : اوستا ، وندیداد ، فرگرد 5 ، بند 1 - 2 :
در این بند زرتشت پرسشی بسیار عجیب از اهورامزدا می پرسد :
« هرگاه مردی در ته دره ای مرده باشد و مرغی از فراز کوه بدان جا فرود آید و پاره ای از آن مردار را بخورد و به بالای کوه بازگردد و بر درختی سخت چوب یا نرم چوب بنشیند و بر آن درخت قی کند یا پیخال بیندازد یا پاره هایی از مردار را فرو ریزد ... پس آنگاه مردی از ته دره به بالای کوه براید و از آن درخت هیزم برگیرد و بشکند و تکه تکه کند و آن را در آتش پسر اهورامزدا بسوزاند ، پادافره گناهش چیست ؟ »
یعنی زرتشت این طور می پنداشت که اگر پرنده ای لاشخور از بدن یک مردار بخورد و بعد بر درختی بنشیند و سپس مردی از آن درخت هیزم بگیرد و آتش بزند ، موجب آلودگی آتش شده و این مسئله گناه محسوب می شود ...
همینطور در اوستا ، وندیداد ، فرگرد 12 ، بند 2 و 4 اهورامزدا به زرتشت میگوید که اگر کسی در خانه ای از دنیا رفت ( حتی اگر ساکنین خانه به مردار برخورد نکنند هم ) اهل خانه باید سه بار بدن خود را بشویند و سه بار هم لباسهایشان را ...
و برخی موارد دیگر ...
بازهم تأکید میکنیم که این دست سخنان اوستا درباره ی زرتشت ، ابداً مورد تأیید ما نیست.
[ یکشنبه 92/4/23 ] [ 4:0 عصر ] [ سیاوش امیرشاهی ]
[ نظرات () ]
|
||
[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |